Mihaela Matejaš (Enna Fruit): Usmjereni smo na domaću proizvodnju i dobru suradnju s proizvođačima
Svakako moramo produljiti sezonu planskog uzgoja voća i povrća koje uspijeva u hrvatskom podneblju i pritom se koristiti novim tehnologijama. Tako ćemo manje ovisiti o uvozu, a povećati svoj izvoz, jer za hrvatsku poljoprivrednu proizvodnju ima sve više zanimanja na europskom tržištu.
Svakako moramo produljiti sezonu planskog uzgoja voća i povrća koje uspijeva u hrvatskom podneblju i pritom se koristiti novim tehnologijama. Tako ćemo manje ovisiti o uvozu, a povećati svoj izvoz, jer za hrvatsku poljoprivrednu proizvodnju ima sve više zanimanja na europskom tržištu.
Prirodne nepogode i nagle promjene vremena kojima svjedočimo uništavaju nasade i stvaraju neželjene troškove i nesigurnost u poljoprivrednoj proizvodnji. Koronakriza dodatno je upozorila na važnost samoodržive opskrbe svježim voćem i povrćem pa zamjenica direktora tradinga u tvrtki ENNA Fruit Mihaela Matejaš smatra da svakako moramo produljiti sezonu planskog uzgoja voća i povrća koje uspijeva u hrvatskom podneblju i pritom se koristiti novim tehnologijama. Također tvrdi da za hrvatsku poljoprivrednu proizvodnju ima sve više zanimanja u Europi.
Možete li objasniti kako u ENNA Fruitu trading uključuje vertikalnu integraciju i u smjeru proizvodnje i u smjeru klasične trgovine?
– ENNA Fruit povezuje primarnu poljoprivrednu proizvodnju i tržište. Kooperantskim odnosima organiziramo proizvodnju voća i povrća, a svojim kupcima, velikim trgovačkim lancima, osiguravamo kontinuiranu opskrbu svježim voćem i povrćem iz Hrvatske, ali i svijeta. To zahtijeva obradu velikih količina informacija koje stižu od proizvođača putem naših kooperacijskih timova u otkupnim centrima pa do praćenja stanja na svjetskom tržištu. U sektoru tradinga istodobno zaprimamo narudžbe i dogovaramo aktivnosti za svoje kupce odnosno promidžbu robe za koju berba tek počinje, a proizvođačima se ‘spuštaju‘ informacije o, primjerice, potrebnom stupnju obojenosti nekog voća, o razini brixa (razini šećera u voću) ili tome u koju se ambalažu proizvod pakira. U sve to uključeni su i kolege iz logistike jer je riječ o robi kratkog vijeka trajanja koja na polici mora biti svježa i privlačna kako bi je krajnji potrošač i kupio.
Što su danas glavni izazovi u nabavi voća i povrća i kako ih rješavate?
– Klimatske promjene posljednjih godina kojima svjedočimo izrazito utječu na proizvodnju voća i povrća, osobito na proizvodnje otvorenog tipa. Susrećemo se s elementarnim nepogodama, naglim oscilacijama i ekstremnim vremenskim uvjetima na svjetskoj razini. Sve to izaziva štetu i uzrokuje nedostatak uroda ili lošije urode pojedinih kultura te rast cijena. S obzirom na izazove s kojima se susrećemo prepoznali smo važnost samodostatnosti i održivosti poljoprivrede. Naša tvrtka u prvom je redu orijentirana na organizaciju proizvodnje i suradnju s domaćim proizvođačima. Velik je izazov također to što mi gotovo ni u jednoj kulturi nismo samodostatni, ovisimo i o stanju na stranim tržištima. U tom smislu želimo produljiti sezonu onih kultura koje možemo uzgajati u našem podneblju. Također prilagođavamo proizvodnju tržišnim potrebama i trendovima te se trudimo te informacije dati svojim kooperantima jer će to njima osigurati otkup, a nama plasman i kupce.
Cijeli članak pročitajte na portalu Lidera.