Logo Novosutra
Logo Good Company
Logo Enna Logo PPD
Logo Novosutra

Potpisan ugovor o koncesiji za kontejnerski terminal Rijeka Gateway

Potpisivanjem 50-godišnjeg ugovora o koncesiji za Rijeka Gateway, APM Terminali i ENNA i formalno ušli su u projekt projektiranja, izgradnje i rada novog kontejnerskog terminala u Rijeci. Zajedničko je to ulaganje dviju tvrtki na hrvatskoj strani sjevernoga Jadrana.

Potpisivanjem 50-godišnjeg ugovora o koncesiji za Rijeka Gateway, APM Terminali i ENNA i formalno ušli su u projekt projektiranja, izgradnje i rada novog kontejnerskog terminala u Rijeci. Zajedničko je to ulaganje dviju tvrtki na hrvatskoj strani sjevernoga Jadrana.

Rijeka, Hrvatska, 5. studenoga 2021. – Potpisivanjem ugovora o koncesiji zaživio je projekt kontejnerskog terminala Rijeka Gateway. Novi je to, najsuvremeniji terminal koji će razvijati i kao partneri njime zajednički upravljati APM Terminali i ENNA (APM Terminals 51%, ENNA Logic 49%).

Svečanošću, kojoj su nazočili hrvatski premijer Andrej Plenković i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, označen je početak prve faze projektiranja i izgradnje novog terminala koji bi trebao biti pušten u funkciju za 3,5 godine. Po završetku druge faze, terminal će imati predviđeni protok od 1 055 000 TEU (ekvivalent jedinice od dvadeset stopa).

Ovim zajedničkim ulaganjem, APM Terminali i ENNA sklapaju snažno partnerstvo koje obilježava dokazano iskustvo u terminalskim i intermodalnim operacijama. Budući terminal bit će dio globalne mreže APM Terminala istodobno koristeći ENNA-ino izvrsno poznavanje lokalnog hrvatskog tržišta.

„Za APM Terminale, razvoj ovoga terminala u skladu je s našom novom strategijom „Sigurnije, bolje, veće“. Želimo razvijati naše poslovanje tamo gdje to ima smisla i tamo gdje smo kupcima potrebni, a to je očito slučaj s Rijekom”, rekao je Morten Engelstoft, izvršni direktor APM Terminala.

„ENNA grupa kao dio svoje strategije ima politiku izgradnje partnerskih odnosa s globalnim poslovnim sustavima. APM Terminali i Maersk su snažni poslovni partneri koji dijele vrijednosti i poslovnu viziju ENNA-e te smo uvjereni kako će ovaj zajednički projekt ulaganja u Zagrebačku obalu (Rijeka Gateway) postati temelj rasta i održivosti lučkog poslovanja i logističkog sektora za Rijeku i Republiku Hrvatsku.“, izjavio je Pavao Vujnovac, predsjednik uprave ENNA grupe.

Novi ulazni terminal za Hrvatsku i srednju Europu

Nakon dovršetka, novi terminal imat će dužinu pristaništa od 400 m (680 m nakon završetka druge faze) i bit će opremljen s tri dizalice brod-obala (STS) , a na kraju druge faze ukupno s četiri. Ove dizalice,  trenutno najveće dostupne na tržištu, učinit će Rijeka Gateway sposobnim za prihvat plovila do 24 000 TEU.

Još jedna važna značajka novog terminala bit će učinkovita i pouzdana željeznička veza sa zaleđem, povezujući Rijeku ne samo s ostatkom Hrvatske već i sa susjednim tržištima. Uz vrhunske pomorske mogućnosti, željeznica će pomoći da se Rijeka Gateway pozicionira kao novi ulazni terminal za širu regiju.

„Vidimo rastuću potrebu za učinkovitim, dobro upravljanim i modernim terminalima koji služe kao ulazne točke na lokalna i regionalna tržišta, približavajući kontejnersku robu krajnjim potrošačima. Uvjereni smo da će Rijeka Gateway postati važno mjesto na karti lučke logistike, služeći ne samo Hrvatskoj, već i široj srednjoeuropskoj regiji”, dodaje Morten Engelstoft.

“Rijeka Gateway i modernizacija željezničke infrastrukture najveći je hrvatski nacionalni projekt koji će povezati Luku Rijeka s kontinentalnom Hrvatskom i srednjoeuropskim zemljama, olakšavajući poslovne prilike i brzi gospodarski rast ne samo u logistici, već u svim uslugama i svim industrijama. Jako nam je drago što nakon tri godine suradnje između Maerska i ENNA Transporta započinjemo novo partnerstvo između APM Terminala i ENNA-e. Znamo da će Rijeka Gateway postati iznimno važan čimbenik na logističkoj karti Europe”, komentira Pavao Vujnovac.

Već po završetku prve faze Rijeka Gateway izravno će zapošljavati značajan broj djelatnika. Također, velik broj radnih mjesta otvarat će se neizravno, upravo zbog poslovanja terminala. Ukupni procijenjeni broj zaposlenika trebao bi se dodatno povećati kada faza 2 postane operativna.

O APM Terminalima

Tvrtka APM Terminali upravlja jednom od najsveobuhvatnijih svjetskih lučkih mreža. Jedinstveno smo pozicionirani kako bismo pomogli kupcima brodarskih i kopnenih tvrtki da razviju svoje poslovanje i postignu bolju učinkovitost, fleksibilnost i pouzdanost u lancu opskrbe.

Naš tim od 22.000 profesionalaca u industriji usredotočen je na isporuku operativne izvrsnosti i rješenja koja su poduzećima potrebna da bi dosegla svoj potencijal. U globalnoj mreži samostalno ili kroz zajednička ulaganja  APM Terminali upravljaju sa 75 terminala. To je otprilike 250 uplovljavanja dnevno i 11,5 milijuna kontejnerskih pokreta godišnje.

APM Terminals dio je A.P. Moller-Maersk-a.