Logo Novosutra
Logo Good Company
Logo Enna Logo PPD
Logo Novosutra

U Luku Ploče uplovio Orient Cavalier – najveći brod u povijesti Luke

Otvaranje novoga terminala Luka Ploče proslavljeno je dolaskom najvećeg broda u povijesti Luke, Orient Cavaliera čija je nosivost 110 813 tona, dužine je 255,26 metra te širine 43 metra, spada pod brodove ”baby capesize veličine” za rasute terete.

Otvaranje novoga terminala Luka Ploče proslavljeno je dolaskom najvećeg broda u povijesti Luke, Orient Cavaliera čija je nosivost 110 813 tona, dužine je 255,26 metra te širine 43 metra, spada pod brodove ”baby capesize veličine” za rasute terete.

Ploče, 18. veljače 2021. – Nakon zadovoljenih svih tehnoloških i ekoloških uvjeta novoizgrađeni terminal za rasute terete dobio je uporabnu dozvolu. Terminal je u probni rad pušten u ožujku 2019. godine.

Otvaranje novoga terminala Luka Ploče proslavljeno je dolaskom najvećeg broda u povijesti Luke, Orient Cavalier čija je nosivost 110 813 tona, dužine je 255,26 metra te širine 43 metra, spada pod brodove ”baby capesize veličine” za rasute terete.

Novi terminal tehnološki i financijski, zasigurno je jedan od najznačajnijih podprojekata i investicija u sklopu realizacije Projekta integracije trgovine i transporta, čija je ukupna vrijednost oko 200 milijuna eura, a započet je 2005. godine uz suradnju Vlade RH, Svjetske banke, Lučke uprave Ploče i Luke Ploče d.d.

Funkcija terminala odnosi se na povećanje kapaciteta za rasute terete na više od 6 milijuna tona godišnje, a poboljšana prekrcajna tehnologija, duljina obale (365m) i duboki gaz (18m)  rezultirat će porastom prometa u segmentu rasutih tereta. Zbog svega navedenoga povećala se i konkurentnost luke, kao i ekološki standardi rukovanja teretom što omogućuje bolje pozicioniranje na tržištu.

Terminal za rasute terete dio je postojećeg lučkog područja. Nalazi se na desnoj obali ušća kanala  i ima površinu od 240.000 m². Luka Ploče d.d. kao ovlaštenik koncesije sukladno potpisanom ugovoru sa Lučkom upravom opremila je terminal potrebnom prekrcajnom i drugom opremom čija je vrijednost u prvoj fazi izgradnje iznosila oko 40 milijuna eura.

Opremanje terminala ugovoreno je i izvršeno s kineskom kompanijom CMBM.